Quote:
Originally Posted by tiny_pup
Jag gillar vovvar. E bara så orolig att man inte ska kunna resa osv. om man skaffar en...
|
Visst blir vissa saker mer problematiska, men inte alls så farligt som jag först trodde. Vare sig mina eller frugans föräldrar har något emot att passa jycken i en vecka om vi skulle resa bort. Har hänt flera gånger.
Reser vi inom Sverige har vi oftast med honom. Våra kompisar känner ju till "att vi är med hund". Kommer vi utan blir endel besvikna. För några år sedan var jag och frugan på flott-semester. En vecka på en timmerhög i Klarälven. Hunden var med och sov med oss på flotten.
Största problemet är när hunden är valp. Då måste man vara hemma och kunna ta hand om den. I vårt fall löste det sig med att jag tog ut extra lång semester och senare med att frugan deltidsstuderade och var hemma mycket.
Quote:
Men jag slås varje dag av hur patetiskt det är med tuffa killar med hårda uttryck i ansiktet som går omkring med pitbulls. Stackars hundar.
Hundar ska vara gosiga.
|
Håller med. Är jävligt trött på dem, finns flera i mitt bostadsområde.
Det finns pits och staffar och andra "kamphundar" som kan vara hur trevlga som helst. Tyvärr verkar det i 90 % av fallen vara fel typer som skaffar sig den här typen av hund. Risken att stöta på en dålig hundägare med pitbull är större än att stöta på en dålig hundägare med en retriever eller spaniel, enligt min uppfattning. Jag litar alldrig på en pitbull.
Grand Danois är stora och rangliga, ja. Men de verkar himla goa och finns i fantastiska färger.