Save
Random Shot: 

Welcome to the Sherdog Mixed Martial Arts Forums forums.

You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

Go Back  Sherdog Mixed Martial Arts Forums > Fight Discussion > Sprechen Ze Jive > Misstag III

Reply

Sherdog Forums
LinkBack (3) Thread Tools Search this Thread
Old 08-08-2007, 01:56 AM   #5511 (permalink)
o filhote de cachorro minúsculo

tiny_pup's Avatar

Status: tiny_pup is offline
Jag gillar vovvar. E bara så orolig att man inte ska kunna resa osv. om man skaffar en...
Men jag slås varje dag av hur patetiskt det är med tuffa killar med hårda uttryck i ansiktet som går omkring med pitbulls. Stackars hundar.
Hundar ska vara gosiga.

Reply With Quote

Old 08-08-2007, 02:55 AM   #5512 (permalink)
Gimli son of Cisco

krellik's Avatar

Status: krellik is offline
Det värsta med pitbulls är att de får ta så mkt skit de inte alls förtjänar.
Är helt klart i de flesta fall fantastiska hundar med hur mkt potential som helst och riktigt riktigt urusla ägare. Väldigt tragiskt.
krellik is offline  | 

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 02:57 AM   #5513 (permalink)
Gimli son of Cisco

krellik's Avatar

Status: krellik is offline
Å vår Kiira dobberman har en rhodesian ridgeback som lek kamrat här i götet och dom var helt galet fina tillsammans, väldigt liknande kroppsbygnad och storlek på dom två och dom såg ut som två riktigt löjliga tuffingar som sprang runt och lekte.

Grand Danois, det är ju en mindre elefant, goa snälla jättar. Lite "skrangliga" dock för min smak.
krellik is offline  | 

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 04:02 AM   #5514 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

Status: hybris is offline
Quote:
Originally Posted by tiny_pup View Post
Jag gillar vovvar. E bara så orolig att man inte ska kunna resa osv. om man skaffar en...
Visst blir vissa saker mer problematiska, men inte alls så farligt som jag först trodde. Vare sig mina eller frugans föräldrar har något emot att passa jycken i en vecka om vi skulle resa bort. Har hänt flera gånger.
Reser vi inom Sverige har vi oftast med honom. Våra kompisar känner ju till "att vi är med hund". Kommer vi utan blir endel besvikna. För några år sedan var jag och frugan på flott-semester. En vecka på en timmerhög i Klarälven. Hunden var med och sov med oss på flotten.
Största problemet är när hunden är valp. Då måste man vara hemma och kunna ta hand om den. I vårt fall löste det sig med att jag tog ut extra lång semester och senare med att frugan deltidsstuderade och var hemma mycket.

Quote:
Men jag slås varje dag av hur patetiskt det är med tuffa killar med hårda uttryck i ansiktet som går omkring med pitbulls. Stackars hundar.
Hundar ska vara gosiga.
Håller med. Är jävligt trött på dem, finns flera i mitt bostadsområde.
Det finns pits och staffar och andra "kamphundar" som kan vara hur trevlga som helst. Tyvärr verkar det i 90 % av fallen vara fel typer som skaffar sig den här typen av hund. Risken att stöta på en dålig hundägare med pitbull är större än att stöta på en dålig hundägare med en retriever eller spaniel, enligt min uppfattning. Jag litar alldrig på en pitbull.

Grand Danois är stora och rangliga, ja. Men de verkar himla goa och finns i fantastiska färger.

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 04:05 AM   #5515 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

På tal om hundar. Jag har för mig att jag berättade om när jag slogs med grannens hund förra sommaren. (Den hoppade över sitt staket och flög på min hund när jag gick förbi. Jag kopplade ett rnc och vi brottades på backen ett tag. För er som inte kommer ihåg händelsen.)
I går fick jag reda på att de låtit avliva den. Skönt! tycker jag.
Synd om hunden egentligen, för jag tror den hade kunnat bli riktigt go med andra ägare. Men som den uppförde sig var det bara en tidsfråga. Särskilt när ägarens syster fått barn som skulle vistas i närheten av hunden.

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 10:05 AM   #5516 (permalink)
Gooner n' Driver JudoBandwagon

YeahBee's Avatar

Status: YeahBee is offline
Jag kan lita på en pitbull, majoriteten av ägare dock...

jaktlabarador å vanlig labrador är fan som natt och dag (vi har haft båda) nu ska jag ju inte döma hela jaktlabrador "rasen" på en hund (även om andra har varit likadana) men nog har de lite damp hehe, vanlig lab eller fläskstövare som de oxå kallas har ju lite annat lynne. vi gav bort vår senaste jaktlab när han blev 3 år för han blev för hetsig, inte elak eller så men väldigt hyper, han kunde inte vara hos farmor varje dag å klarade inte av att vara hemma själv för länge även om han fick långa promenader och lektid varje morron å kväll. han är nu knark hund

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 10:08 AM   #5517 (permalink)
Gooner n' Driver JudoBandwagon

YeahBee's Avatar

Status: YeahBee is offline
jak litar inte på golden retrievers dock. don't make me tell you about

eller okej, gick hem ifrån skolan som liten grabb, grannes golden hoppade över staketet å våldtog mitt benå rev mig rejält, hemma hade vi en löptik så han kände väl det. annan granne komemr ut å kastar honom tebax över staketet, efter det så gnällde hudnen varje gång de gick ut på den vägen hehe

Reply With Quote
Old 08-08-2007, 11:28 AM   #5518 (permalink)
Amateur Fighter

Araz Nabizadeh's Avatar

Status: Araz Nabizadeh is offline
Send a message via AIM to Araz Nabizadeh
Quote:
Originally Posted by hybris View Post
På tal om hundar. Jag har för mig att jag berättade om när jag slogs med grannens hund förra sommaren. (Den hoppade över sitt staket och flög på min hund när jag gick förbi. Jag kopplade ett rnc och vi brottades på backen ett tag. För er som inte kommer ihåg händelsen.)
I går fick jag reda på att de låtit avliva den. Skönt! tycker jag.
Synd om hunden egentligen, för jag tror den hade kunnat bli riktigt go med andra ägare. Men som den uppförde sig var det bara en tidsfråga. Särskilt när ägarens syster fått barn som skulle vistas i närheten av hunden.
det där är förövrigt en av dom coolaste historier jag nånsin hört... jävligt ninja över det...

Still ParazIT

MMA:
Gold Finnish Open amateur MMA championship -60 '06

Sw:
Gold Gameness -61 '06
Gold Gameness -61 '05

Amateur MMA
2-2-0
MT
1-1-0
Araz Nabizadeh is offline  | 

Reply With Quote
Old 08-09-2007, 06:12 AM   #5519 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

Quote:
Originally Posted by Araz Nabizadeh View Post
jävligt ninja över det...

Reply With Quote
Old 08-09-2007, 04:42 PM   #5520 (permalink)
I'll be back

loegdberg's Avatar

Status: loegdberg is offline
Send a message via MSN to loegdberg
om det skulle hända igen så tycker jag att du ska gå på en twister. DET hade varit ninja!

Reply With Quote

Reply

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.sherdog.net/forums/f46/misstag-iii-396170/
Posted By For Type Date
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 08:09 PM
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 07:37 PM
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 06:44 PM

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules