Quote:
Originally Posted by YeahBee
jag hade ne labrador förut, bästa hunden någonsin, finns visst någon ny labrador "linje" nu som är stora som hus, en granne har en lätt 60kilo stor hane utan att vara fet, en sån vill ja ha
|
Jag har sett ett par bitiga labbar förutom, men inte i den storleken tror jag. Det är lite för mycket för mig, min labrador väger ca 30, det är alldeles perfekt. Sen är det en jaktlabrador också, den ser lite annorlunda ut än den vanliga sorten. Något längre ben i förhållande till kroppen, smalare, mer strömlinjeformad. Samma aptit på mat dock, så passar an sig inte lägger den också snabbt till.
Min hund har hunnit bli åtta år nu, har haft honom sedan han var åtta veckor. Har känt honom sedan han var fyra veckor. Jaggår i stort sett aldrig med honom i koppel, han är väldigt duktig och lydig, utan att jag gått på hundskola med honom.
Tyvärr har vi inte tid att skaffa en ny hund till än på ett tag. Med (snart) två barn, studier och jobb blir det inte mycket tid över till hunden. Det känns inte rätt. Kommer antagligen bli en hund senare, när barnen blivit lite större.
Är inte så förtjust i vare sig dobbermans eller mastiffer, men Rhodesian Ridgeback är en riktigt fin hund. En sån skulle jag kunna tänka mig. Sen tycker jag att Grand Danois är en fin sort, alldeles för stor dock.