|
 |
|
|
|
|
 |
04-17-2007, 12:09 AM
|
#4401 (permalink)
|
|
Hi, I´m death and I´m a misstag
Status:
|
|
Quote:
|
Originally Posted by Araz Nabizadeh
Ja Putin tränar ju redan sambo... berlusconi vet jag inte...
|
Berlusconi är tenor, fast vad det har med mma vet jag inte.
|
04-17-2007, 02:43 AM
|
#4402 (permalink)
|
Brown Belt
| Location:
Sweden - international piracy haven |
Status:
|
|
Hälloo fakkerzz!
Nu är äntligen projektet jag arbetat med under en längre tid i hamn. Jag har gjort en artikelserie om övergivna och förfallna byggnader och hur politiker, rättshaverister och andra låtit dem stå att förfalla i flera år.
Om ni vill ta en titt kan ni klicka här. Det finns gott om fina bilder, med intressanta bildtexter, för den som inte orkar läsa artiklarna.
Kanske blir det lite mer tid för den gamla hunden nu.
| |
|
04-17-2007, 08:30 AM
|
#4403 (permalink)
|
|
Tribe Misstag Elder
Status:
|
|
Bra skrivet o intressant ämne
|
04-17-2007, 08:48 AM
|
#4404 (permalink)
|
Red Belt
| Location:
Old Europe, Bold Europe. |
Status:
|
|
Jag crackalackade ett knä på nytt igår kväll, spelade fotbool. Fuck. Well ,verkar som att allt håll ihop iaf. bara nån månads vila denna gång.
Loegdberg, check yourself before you wreck yourself.
|
04-17-2007, 09:17 AM
|
#4405 (permalink)
|
|
Amateur Fighter
| Location:
Stockholm, Sweden |
Status:
|
|
min axel är fortfarande kaputt kan jag berätta...
Gold Finnish Open amateur MMA championship -60 '06
Sw:
Gold Gameness -61 '06
Gold Gameness -61 '05
Amateur MMA
2-2-0
MT
1-1-0
|
| |
|
04-17-2007, 09:49 AM
|
#4406 (permalink)
|
|
Gooner n' Driver JudoBandwagon
| Location:
Land of the Ice and Snow |
Status:
|
|
coolt ämne hybris, nån misstagare som har urban explorat nåt? Det gäller för gamla igenbommade fabriker osv oxå va inte bara bergsrum? Ganska läskigt att virra runt i kulvertarna på gamla säters mental sjukhus, å jag är ju inte en liten snubbe så det var riktigt knepigt. Det är synd om ungarna nuförtiden, fabriken där jag bor var förut en av våra bästa lekplatser, nu är det stängsel å nazi dobermanns som skyddar en sketen fabrik, vi förstörde aldrig något klättra lite på taket bara
|
04-17-2007, 10:14 AM
|
#4407 (permalink)
|
Red Belt
| Location:
Status:
|
|
Cool artikel! Jag pluggar stadsbyggnadsingenjörstjafs, så det ligger nära om hjärtat. Sverige är faktiskt i framkant när det gäller att hålla undan övergivna byggnader, det är väldigt få byggnader som slutar som helt övergivna.
|
04-17-2007, 10:18 AM
|
#4408 (permalink)
|
Red Belt
| Location:
Status:
|
|
Quote:
|
Originally Posted by YeahBee
coolt ämne hybris, nån misstagare som har urban explorat nåt? Det gäller för gamla igenbommade fabriker osv oxå va inte bara bergsrum? Ganska läskigt att virra runt i kulvertarna på gamla säters mental sjukhus, å jag är ju inte en liten snubbe så det var riktigt knepigt. Det är synd om ungarna nuförtiden, fabriken där jag bor var förut en av våra bästa lekplatser, nu är det stängsel å nazi dobermanns som skyddar en sketen fabrik, vi förstörde aldrig något klättra lite på taket bara
|
Gäller allt urbant så vitt jag vet. Jag har kutat gångarna under Stockholms Universitet när jag jobbade där, de fortsätter genom hela stockholms innerstad till SÖS.(Södersjukhuset om nån missat det). De patrulleras för att hemlösa smyger ner där och sover ibland.
(det bor en hemlös på SU, jag har sett han ibland på dagtid)
Det står även en egen tunnelbanalinje underjord i träda som tas i bruk i krig, mellan sjukhusen. Sen har vi ju en spökstation som inget tåg nånsin stannat vid(tror det är blåa linjen).
Min polare var stadsskytt i lumpen, de sprang ner i hammarby sjöstad och kom upp i gamla stan och såna grejer hela tiden. Cool stuff. Nån som hittat den gömda bergnedgången vid Slussen?
Kidsen (då menar jag inte 20åringar alltså) borde definitivt inte ränna i berggångar. Urban exploring har riktigt reella risker.
|
04-17-2007, 10:18 AM
|
#4409 (permalink)
|
|
Gooner n' Driver JudoBandwagon
| Location:
Land of the Ice and Snow |
Status:
|
|
Jag har ögonen på en gammal verkstad i min lilla by, skulle vara perfekt som gym å en gammal restaurang i Borlänge som skulel kunna bli en bitching rock club. Verkar vara helt tom å i centrum, kommunen äger den men ingen har hyrt den sedan tidigt 90tal
|
04-17-2007, 04:11 PM
|
#4410 (permalink)
|
Brown Belt
| Location:
Sweden - international piracy haven |
Status:
|
|
Quote:
|
Originally Posted by YeahBee
|
Kul att ni tyckte det var intressant. Jag har själv varit intresserad av UE länge, men aldrig egentligen sysslat med det själv. Det var väl som liten då, när vi lekte krig i gamla militärbunkrar och bergrum ute åt Marstrandshållet. Nuförtiden har de fölesta bunkrar cementats igen vad jag vet.
Är inte så intresserad av gamla kulvertar och likanande, däremot är fabriker, sjukhus och andra byggnader som en gång använts till någon större verksamhet spännande.
Den här reportageserien har varit riktigt rolig att jobba med. Dels för att det har varit spännande att gå in i de här övergivna byggnaderna men också för att det är roligt att se själva händelseförloppet hur det går till när byggnaderna "glöms bort".
Och Falero, även om Sverige ligger i framkant vad gäller detta så finns det gott om exemel på byggnader och hela bostadskvarter som glömts bort. I många fall är det nog så att det är dyrare att riva skiten än att låta byggnaderna stå kvar och förfula/förfalla.
| |
|
| Thread Tools |
Search this Thread |
|
|
|
Posting Rules
|