Save
Random Shot: 

Welcome to the Sherdog Mixed Martial Arts Forums forums.

You are currently viewing our boards as a guest which gives you limited access to view most discussions and access our other features. By joining our free community you will have access to post topics, communicate privately with other members (PM), respond to polls, upload content and access many other special features. Registration is fast, simple and absolutely free so please, join our community today!

If you have any problems with the registration process or your account login, please contact contact us.

Go Back  Sherdog Mixed Martial Arts Forums > Fight Discussion > Sprechen Ze Jive > Misstag III

Reply

Sherdog Forums
LinkBack (3) Thread Tools Search this Thread
Old 07-04-2006, 10:51 PM   #91 (permalink)
Banned

Status: Saikouro is offline
Send a message via MSN to Saikouro
MEN VAD AR DETTA FOR SKIT?!?!?!?!?!?!?!? Om dom anda ska plocka bort misstag kan dom ju vara sota att lagga den i arkivet atminstonde!!!!!! Det lar ju ha varit top10 bland storsta tradarna i internets historia!
Nej nu blev jag arg.

Oh, japan ar varmt btw. Varmt som en motherf. Luftfuktigheten overstiger fysisk standard.
Nu borjar skolan, puss pa er.
Saikouro is offline  | 

Reply With Quote

Old 07-05-2006, 01:25 AM   #92 (permalink)
Amateur Fighter

Araz Nabizadeh's Avatar

Status: Araz Nabizadeh is offline
Send a message via AIM to Araz Nabizadeh
Quote:
Originally Posted by Falero
idea?
så går det när man postar och tittar på tv samtidigt....

ingen anin ska det stå... grymt lite info om regler o hemsidor... men tantogården har en egen hemsida och det e där saker ska stå tydligen... vad den hemsidan är vet jag inte, www.tantogarden.se ?

och angående hjälmen så är svaret ja, jag vägrar tävla i hjälm, jag blir träffade oftare i skallen och när det kommer till brottning så blir det ju jättefarligt... plus att man inte får slå på marken... så det blir shootfighting med hjälm o knän mot huvudet...

Still ParazIT

MMA:
Gold Finnish Open amateur MMA championship -60 '06

Sw:
Gold Gameness -61 '06
Gold Gameness -61 '05

Amateur MMA
2-2-0
MT
1-1-0
Araz Nabizadeh is offline  | 

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 01:26 AM   #93 (permalink)
Amateur Fighter

Araz Nabizadeh's Avatar

Status: Araz Nabizadeh is offline
Send a message via AIM to Araz Nabizadeh
Quote:
Originally Posted by Saikouro
MEN VAD AR DETTA FOR SKIT?!?!?!?!?!?!?!? Om dom anda ska plocka bort misstag kan dom ju vara sota att lagga den i arkivet atminstonde!!!!!! Det lar ju ha varit top10 bland storsta tradarna i internets historia!
Nej nu blev jag arg.

Oh, japan ar varmt btw. Varmt som en motherf. Luftfuktigheten overstiger fysisk standard.
Nu borjar skolan, puss pa er.

nice, hur länge har du varit där nu? sett nått supercoolt än? Pandor på gatan? Gomi på gatan? Super Mario på gatan?

Still ParazIT

MMA:
Gold Finnish Open amateur MMA championship -60 '06

Sw:
Gold Gameness -61 '06
Gold Gameness -61 '05

Amateur MMA
2-2-0
MT
1-1-0
Araz Nabizadeh is offline  | 

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 02:21 AM   #94 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

Status: hybris is offline
Quote:
Originally Posted by superc0ntra
Kör dom sql server och har inläggen som en [smallint identity not null] så skiter det sig.
"Has a length of 2 bytes, and stores numbers from -32,768 through 32,767."
Och jag som alltid ansett talmystiken vara rappakalja. Verkar som att jag haft fel. Kanske dags att sluta lyssna på The number of the beast också.

Men faktiskt, jag fattar inte ett jota. Kan du inte försöka förklara på riktigt språk (förslagsvis svenska) varför just 32 768 är ett ödestal för ett diskussiosforum.

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 02:24 AM   #95 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

Quote:
Originally Posted by ParazIT
det verkar bli shooto c-klass så då skippar jag det totalt... 12:e är iallafall ute ur leken... för tidigt inpå...
Va? Utan förgiftade dolkar och inga spikmattor eller lavagropar? Skandal!
Nej, sånt ska du inte behöva ställa upp på.

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 03:04 AM   #96 (permalink)
Tribe Misstag Elder

superc0ntra's Avatar

Status: superc0ntra is offline
Quote:
Originally Posted by hybris
Och jag som alltid ansett talmystiken vara rappakalja. Verkar som att jag haft fel. Kanske dags att sluta lyssna på The number of the beast också.

Men faktiskt, jag fattar inte ett jota. Kan du inte försöka förklara på riktigt språk (förslagsvis svenska) varför just 32 768 är ett ödestal för ett diskussiosforum.
Jag gör ett försök:

[geekmode]
Det handlar om binärräkning
Datorer jobbar ju med bitar och bytes. En bit är en etta eller en nolla och en byte är 8 bitar där platsen i byten anger vad ettan eller nollan är värd.

Exempel:
10010111
kan tolkas som
1*128+0*64+0*32+1*16+0*8+1*4+1*2+1*1=151

Varje post i en tråd har ett ID för att hålla reda på vilken post och i vilken ordning den kommer.

Siffror lagras som regel i hela bytes, oftast 1,2 eller 4 resultatet blir att på datorn tar 00000001 dvs 1 och 11111111 dvs 255 lika stor plats.

För att spara lite plats på datorn och i internettrafiken försöker man hålla denna storlek så liten som möjligt.

Någon gjorde antagandet att det inte skulle bli trådar längre än 2 bytes dvs 2^15-1 (det är en kontrollbit inblandad också) dvs 32,767.
När någon försöker mata in post nr 32,768 så blir det ett minnesfel i databasen.

Så det är inte ett ödestal i diskussionsforum utan i databaser som lagrar ID som en 2 bytes datatyp, tex den som Sherdog använder.

[/geekmode]

Så nu får vi se om dom fixat det och ändrat till 4 bytes. Då kan vi ha 2,147,483,647 inlägg i tråden.

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 03:30 AM   #97 (permalink)

Brown Belt

hybris's Avatar

Aha. Nu förtår jag lite bättre. Jag hängde inte riktigt med i binärtalsräkningen, men jag tror ändå jag förstår det du förklarar.

Men om det är så att det var vi som hade kommit upp i ödestalet (jag vet, men det låter ju fräckare) 32 768 borde vi inte påverkat resten av sherdog också då? Det kanske vi gjorde också, jag var inte uppkopplad när det hände så jag har ingen aning om hur det hela gick till.

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 03:55 AM   #98 (permalink)

Red Belt

Falero's Avatar

Status: Falero is offline
http://www.s-m-t.se/index2.html

http://www.innuendo.se/

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 04:00 AM   #99 (permalink)

Red Belt

Falero's Avatar

Status: Falero is offline
Sherdogs server var ju nere några timmar och sen när den kom tillbaks så var Misstag II borta.

Reply With Quote
Old 07-05-2006, 04:23 AM   #100 (permalink)
Tribe Misstag Elder

superc0ntra's Avatar

Status: superc0ntra is offline
Jag testade att scripta något liknade mot vår testserver och den kraschar inte så det var kanske nått annat fel eller en annan databastyp

Reply With Quote

Reply

LinkBacks (?)
LinkBack to this Thread: http://www.sherdog.net/forums/f46/misstag-iii-396170/
Posted By For Type Date
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 08:09 PM
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 07:37 PM
Insurgence of hawt ladies on the forums - Page 34 - Revision3 Forums This thread Refback 06-25-2008 06:44 PM

Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search

Posting Rules