Quote:
Originally posted by Carl
Nichts, jag bor i gnällbältet. Hmm ska du också till Fredrikshamn. Vet du vad färjekarlen tar ?. De gamle öst staterna ja...det kanske man borde. Har du någon koll på hur det ligger till österut. Vilket land i öst vore bäst/bekvämast att handla i ?
|
I dagens G-P finns en annons för en danmarkstripp. En dagstur t/r Gbg-Fredrikshamn kostar 595 kr för 5 personer + bilen. Det är ju ingenting.
Det är dock begränsat antal platser och jag vet inte mellan vilka datum det här priset gäller. Men såna här erbbjudanden dyker upp med jämna mellanrum, så missar du det här är det inget att hänga läpp för.
Om erbjudandet fortfarande gäller då har jag funderat på att åka till Fredrikshamn i slutet av juli. (Har för mig att det är den 24 eller 25.)
Ring till Stena Line på tel 031-704 00 00 eller gå in och kolla på
www.stenaline.se
Ang. öststaterna så kan det vara en bra idé. Jag har själv planer på att åka tillbaka till Tjeckien. Prag är en väldigt trevlig stad och det är rätt billigt med alkohol. Men då är det ju inte frågan om någon dagstur direkt.
Jag har en kompis som varit i Budapest, Ungern och även där ska det vara trevligt och billigt.
Enklast i öststatsfallen är nog att ta färja från Skåne till tyskland och sedan bila resten.