Quote:
Originally posted by The Edge
Ja det e en bra ide...
Vi kör igång den här tråden ordentligt då!
Jag bryter isen.
Så, Vad tror ni om Gp:t och UFC 48?
Nog,karitonov, Fedor,Ogava, SAKU, Arona o Yoshida är mina vinnare i Gp:t....
Sen tror jag att Serra, Kimo o Silvia vinner i UFC...
Hoppas dock på Ken o Mir....
|
I Gp't
Nog spöar nog Herring igen, decision skulle jag tro eller en sen submission men Herrings cardio brukar vara ganska bra så han kan nog undvika att bli subbad men blir dock nog dominerad.
Kharitonov tror jag spöar Schilt, på en round 2 armbar. Tror det kommer se ut ganska mkt som Fedor - Schilt fast Sergei kommer subba han.
Fedor - Randleman. Troligen Fedor med en submission men skulle va riktigt kul om Randleman lyckas knocka honom stående eller något. Randleman har så pass bra brottning och hyffsade händer att han borde kunna med rätt gameplan ha en hyffsad chans mot Fedor. Men det där med att följa gameplans är ju inte direkt hans styrka, förutom mot cro-cop då =)
Ogawa - Giant Silva. Usch Ogawa vinner nog.
Saku - Nino. Antagligen Saku.
Arona - Rampage. Arona är grymt duktig på marken med top control och så får han ner Rampage kan Rampage nog få problem. Men hans g'n'p är inte det bästa så jag tror Rampage kan överleva på marken sen straffa honom i round 2 och 3 när Arona blir tröttare och vinna på en TKO. Arona har inte så tekniska takedowns heller utan ofta kör han mer "köra över honom" stilen och tror det kan straffa sig mot Rampage speciellt när han börjar bli lite tröttare. Har Rampage tillräckligt bra cardio så vinner han.
Hunt - Yosh. Enkel takedown sen en choke, antagligen en ezqieul eller side-choke.