Thread: Misstag III
View Single Post
Old 09-19-2007, 02:45 PM   #6051 (permalink)
hybris

Brown Belt

hybris's Avatar

Status: hybris is offline
Quote:
Originally Posted by superc0ntra View Post
Min är sliten som fan. Jag jobbade som plockare en massa år sen och använde den att skära band med. En kollega trodde det var en kastkniv med misslyckat resultat, det blev dock hack i eggen som jag iofs lyckade slipa bort men den ser ut som fan nu.
Hehe! Det var ju fint.

Quote:
Originally Posted by superc0ntra View Post
Skit Hybris nu blev jag sugen på en http://www.benchmade.com/products/pr...aspx?model=140
Måste bara ha loss 190$ + frakt (coyotemodellen med halv serration) vilket jag inte har just nu.
Den ser shysst ut, särskilt den med spear point-form på bladet. Men är inget jag skulle köpa, inte riktigt min grej. Lite för mycket combat för mig och sen jag är inte så förtjust i den amerikanska tanto-modellen. Fast om jag ändå hade köpt en hade jag lätt lagt några extra dollars på att få den med D2-stålet.
Varför vill du ha modellen med serratations? Själv tycker jag att jag förlorar för mycket skärande egg genom det.
Vet du förresten vad det är för typ av slipning på kniven, det stod inte på sidan tror jag.

$190 förresten, den måste ju finnas billigare om man köper den på något annat ställe. Jag betalade $160 för min Bravo. Plus att jag ska betala elcapitan för frakt till Sverige.

Reply With Quote